Σε ισχύ τίθεται από την 1η Νοεμβρίου η κάρτα αναπηρίας, σε συνδυασμό με δέσμη μέτρων για την στήριξη των ΑμεΑ. Στο πλαίσιο αυτό η υφυπουργός Κοινωνικών Υποθέσεων Δόμνα Μιχαηλίδου, παρέστη χθες στην τελετή έναρξης της λειτουργίας της Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης για τους ωφελούμενους από τα Λεχαινά.
Σύμφωνα με την κ. Μιχαηλίδου, ο κυβερνητικός σχεδιασμός περιλαμβάνει:
- Την υπηρεσία του Προσωπικού Βοηθού.
- Το πρόγραμμα προσβασιμότητας το οποίο υλοποιείται και για κτίρια που στεγάζουν κοινωνικές υπηρεσίες κάθε μορφής.
- Την επιδότηση του κόστους διαμόρφωσης χώρων σε κατοικίες και σε χώρους εργασίας, όπου διαμένουν ή εργάζονται αντίστοιχα άτομα με αναπηρία.
- Το πρόγραμμα υποστηριζόμενης απασχόλησης το οποίο αφορά 200 άτομα που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού.
Όπως επισήμανε η υφυπουργός, «τρία χρόνια τώρα, εργαζόμαστε εντατικά, για να διασφαλίσουμε την ισότιμη συμμετοχή των συμπολιτών μας με αναπηρία στην κοινότητα, στην εκπαίδευση και την αγορά εργασίας. Γιατί για εμάς η αναπηρία δεν είναι ανικανότητα αλλά μια διαφορετικότητα που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνίας μας. Επιδίωξή μας, είναι μια συμπεριληπτική κοινωνία, όπου όλες και όλοι θα έχουμε ίσες ευκαιρίες και ίσα δικαιώματα, χωρίς να αφήνουμε κανέναν πίσω».
Κάρτα αναπηρίας – παροχές
Η κάρτα αναπηρίας, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το Ψηφιακό Μητρώο Αναπηρίας, στο οποίο καταγράφονται τα άτομα με αναπηρία που είναι δικαιούχοι παροχών.
Μέσω της Κάρτας Αναπηρίας, η οποία αντλεί τα στοιχεία της από το Μητρώο, τα άτομα με αναπηρία μπορούν να πιστοποιούν την ιδιότητά τους, προκειμένου να ασκούν τα αντίστοιχα δικαιώματά τους.
Η Κάρτα Αναπηρίας που αποδεικνύει την ταυτότητα του κατόχου της και τη ιδιότητα του ατόμου με αναπηρία έναντι κάθε δημόσιας αρχής και τρίτου θα αντικαταστήσει οποιοδήποτε σχετικό έγγραφο ή πιστοποιητικό χρησιμοποιείται έως τώρα.
Παράλληλα, στο Μητρώο Παροχών τα άτομα με αναπηρία έχουν το σύνολο των δικαιωμάτων και παροχών που δικαιούνται συγκεντρωμένα σε ένα ηλεκτρονικό τόπο και έτσι θα τους παρέχεται η καλύτερη δυνατή πληροφόρηση.