Το 58% των εργαζόμενων θα επιθυμούσαν να εργάζονται σε μια εταιρία από τον κλάδο της φαρμακοβιομηχανίας. Αυτό προκύπτει από την έρευνα employer brand της Randstad που παρουσιάζει ανάγλυφα την «εικόνα» του εργοδότη και δείχνει τι τελικά αναζητούν οι υποψήφιοι για να πραγματοποιήσουν μια νέα επαγγελματική επιλογή.
Σε ό,τι αφορά τους πιο ελκυστικούς εργοδότες στην Ελλάδα, η πρώτη θέση για φέτος, καταλαμβάνεται όπως και την προηγούμενη διετία, από την εταιρία Παπαστράτος. Ακολουθούν η ΙΟΝ ΑΕ, βιομηχανίας & εμπορίου κακάο & σοκολάτας, ενώ στην τρίτη θέση τοποθετείται η Aegean Airlines. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2021, η Aegean βρισκόταν στη δεύτερη θέση, αλλά ένα χρόνο αργότερα, είχε βρεθεί εκτός πρώτης δεκάδας.
Έπονται για φέτος από την τέταρτη έως και την δέκατη θέση, κατά σειρά η INTRALOT Α.Ε, η ELPEN Φαρμακευτική, ο Σκλαβενίτης, η LAMPSA Hotels (Grand Bretagne, King George, Sheraton Rhodes), η Τράπεζα της Ελλάδος Α.Ε., η Παπαδοπούλου – Βιομηχανία μπισκότων και ειδών διατροφής και η Costa Navarino (T.E.MES SA). Τα κριτήρια που καθόρισαν τουλάχιστον την πρώτη πεντάδα των εταιριών είναι η οικονομική ευρωστία, η πολύ καλή φήμη και φυσικά, ο πολύ καλός μισθός.
Αναφορικά με τους κλάδους που προτιμούν οι εργαζόμενοι στη χώρα, η πρώτη θέση με 58%, ανήκει στη φαρμακοβιομηχανία. Έπεται με 55% ο κλάδος της ενέργειας & των καυσίμων, ενώ στην τρίτη θέση ισοβαθμούν με 54% τα ταξίδια & ο τουρισμός και η ναυτιλία. Πολύ κοντά με 53% βρίσκονται οι επαγγελματικές / συμβουλευτικές υπηρεσίες, ενώ ακολουθούν με 52% στις προτιμήσεις των ερωτηθέντων τα τυχερά παίγνια και η τεχνολογία πληροφοριών (ΙΤ). Η δεκάδα συμπληρώνεται με τρεις κλάδους που ισοβαθμούν με 50% και πρόκειται για τη μηχανική / κατασκευές, τη μεταφορά / αποθήκευση και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Από την έρευνα προκύπτει ότι όλοι οι κλάδοι της πρώτης δεκάδας στις προτιμήσεις των εργαζομένων, βελτιώνουν την ελκυστικότητά τους, κατά την τελευταία τριετία. Όμως καλύτερη πορεία διαγράφεται στον τουρισμό και στα τυχερά παίγνια, που μειώνουν τη διαφορά που τους χωρίζει έτσι, από τον φαρμακευτικό κλάδο.
Φαίνεται επίσης ότι για να χτίσει μια εταιρία ισχυρό employer brand χρειάζεται να είναι ελκυστική σε διάφορες πτυχές και όχι μόνο στην οικονομική ευρωστία και στην καλή φήμη.
Οι οικονομικές παροχές, το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον και οι δυνατότητες εξέλιξης, αποτελούν τα βασικά ζητούμενα των εργαζομένων, στην επιλογή του κατάλληλου εργοδότη, με βάση τις επαγγελματικές επιδιώξεις τους. Την ίδια στιγμή, πολύ ψηλά στις τελικές επιλογές τους είναι η ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική και στην προσωπική ζωή αλλά και η εργασιακή ασφάλεια και σταθερότητα. Όλα αυτά σε ένα εργασιακό περιβάλλον από το οποίο δεν λείπει η ευελιξία καθώς μεγάλο μέρος των εργαζομένων, ειδικά των νέων σε ηλικία, επιλέγουν σχετικά εύκολα και σε σύντομο χρονικό διάστημα, να αλλάξουν εργοδότη.
Σε κάθε περίπτωση το πιο σημαντικό κριτήριο, παραμένει ο ελκυστικός μισθός και οι παροχές, σε ό,τι αφορά το προφίλ του ιδανικού εργοδότη. Όταν όμως οι ερωτηθέντες στην Ελλάδα, αξιολογούν τον τρέχοντα εργοδότη τους, η συγκεκριμένη επιλογή κατρακυλά στην 8η θέση. Εκεί η πρωτιά ανήκει στην εργασιακή σταθερότητα και την ασφάλεια και έπονται η βολική τοποθεσία, η οικονομική σταθερότητα και ευρωστία, η πολύ καλή φήμη, το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον, το ενδιαφέρον περιεχόμενο της εργασίας και η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.
Σύμφωνα με την εταιρία, μόλις οι μισοί από τους εργαζόμενους που συμμετείχαν στην έρευνα αισθάνονται ότι αμείβονται ικανοποιητικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ στο προφίλ του ιδανικού εργοδότη, η επαγγελματική εξέλιξη καταλαμβάνει την τρίτη θέση, στην αξιολόγηση του τρέχοντα εργοδότη, βρίσκεται τελευταία.
Την ίδια στιγμή οι εργαζόμενοι θεωρούν εξίσου σημαντικές με το μισθό τους και της άυλες παροχές (82%), για να επιλέξουν έναν εργοδότη έναντι κάποιου άλλου. Μάλιστα, στις γυναίκες οι άυλες παροχές είναι ακόμα πιο σημαντικές (86%). Το ποσοστό αυτό βρίσκεται πολύ κοντά στο 87% της σπουδαιότητας των οικονομικών παροχών.