Θα μπορούσε η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) να ευνοήσει την ανθρώπινη σχέση φαρμακοποιού-πελάτη/ασθενή; Θετικά απαντούν σε αυτό το ερώτημα οι αναλυτές του εξειδικευμένου ιστότοπου για τη ρομποτική και τις νέες τεχνολογίες unite.ai. Η ΑΙ μπορεί να αξιοποιηθεί στη δημιουργία στρατηγικών προσέλκυσης και διατήρησης πελατών, οι οποίες θα προσαρμόζονται στις προτιμήσεις τους και θα τους προσεγγίζουν όταν το χρειάζονται περισσότερο. Για παράδειγμα, ένα σύστημα ΑΙ στο φαρμακείο μπορεί να εντοπίζει τους πιο «ξεχασιάρηδες» ασθενείς και τους ενημερώσει έγκαιρα για την εκτέλεση της επαναλαμβανόμενης συνταγής τους ή να βοηθά όσους λαμβάνουν πολύπλοκη αγωγή να διαχειρίζονται τις συνταγές τους πιο αποτελεσματικά.
Επίσης μπορεί να ανιχνεύσει κενά στην εμβολιαστική κάλυψη μιας περιοχής και να συστήσει τη διοργάνωση μιας στοχευμένης ενημερωτικής καμπάνιας από τον φαρμακοποιό. Ακόμα, είναι σε θέση να ενημερώσει τον πελάτη του φαρμακείου ότι το εμβόλιο Covid-19 που προτιμά είναι διαθέσιμο, ώστε να πάει στο φαρμακείο και να εμβολιαστεί. Τα συστήματα αυτά δηλαδή επεξεργάζονται προτιμήσεις, προηγούμενες συμπεριφορές, τάσεις αλλά και πραγματικές ανάγκες υγείας και συμβάλλουν σε μια ουσιαστική αλληλεπίδραση του πολίτη με το φαρμακείο του και ενίσχυση της εμπιστοσύνης στον φαρμακοποιό του.
Επιπλέον, είναι σαφές ότι προγράμματα ΑΙ παίζουν σημαντικό ρόλο στην εκπαίδευση σχετικά με την αγωγή και τη νόσο, εντοπίζοντας τις πιο συχνές απορίες και ανησυχίες που έχει το κοινό για κάποιο φάρμακο και καθοδηγώντας έτσι τον φαρμακοποιό προς την απαραίτητη συμβουλή, προσφέροντας χρήσιμο περιεχόμενο π.χ. για τη δοσολογία και αποτρέποντας την εμφάνιση παρενεργειών. Οι αναλυτές καταλήγουν σημειώνοντας ότι η ΑΙ είναι περισσότερο γνωστή για τον εξορθολογισμό των ροών εργασίας και δεν εκτιμάται τόσο η δυνατότητά της να εμπλουτίσει και να εξατομικεύσει την εμπειρία του ασθενή/πελάτη του φαρμακείου, βελτιώνοντας τη συμμόρφωση και ενθαρρύνοντας την αλλαγή συμπεριφοράς με θετικά αποτελέσματα για την υγεία.
Πηγή: farmakeutikoskosmos.gr