ΤΑΥΦΕ: Άμεση αντίδραση του Ταμείου σε νέα αντισυνταγματική τροπολογία – Τι ζήτησε από τους βουλευτές

Αμεση ήταν η αντίδραση του ΤΑΥΦΕ, μέσω του Εντεταλμένου Συμβούλου Διοίκησης, Γεράσιμου Κονιδάρη και του Προέδρου, Σπύρου Κουκάκη, σε τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή στις 11 Φεβρουαρίου 2025, σε νομοσχέδιο του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, η οποία -σε συνέχεια του νόμου 5078/2023- αφορά, μεταξύ άλλων, στη φορολόγηση των εφάπαξ και «συνιστά παρέμβαση σε εκκρεμή δίκη που προσβάλλει την αρχή της διάκρισης των εξουσιών (άρθρο 26 Συντ.), δηλαδή, θεμελιώδες στοιχείο της αρχής του κράτους δικαίου».

Στο έγγραφο που εστάλη στα προεδρία των κοινοβουλευτικών Ομάδων και σε όλους τους βουλευτές, τους καλεί να εξαιρεθεί το ΤΑΥΦΕ από τις προβλέψεις της τροπολογίας, τονίζοντας ότι «η ένταξη του ΤΑΥΦΕ / ΝΠΙΔ στον πυλώνα της προαιρετικής ασφάλισης με τον ν. 5078 που έχει τώρα ως περαιτέρω συνέπεια την άδικη και δυσανάλογη  φορολόγηση των παροχών του με την κατατεθείσα τροπολογία, είναι νομοθετική ρύθμιση αντίθετη προς το Σύνταγμα και το Δίκαιο της ΕΕ».

Επίσης, υπογραμμίζει ότι «ήδη έχουμε προσφύγει στο Β΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικά με τη φορολόγηση των παροχών του ΤΑΥΦΕ και ως εκ τούτου η σημερινή νομοθετική παρέμβαση που συμπεριλαμβάνει και το Ταμείο μας συνιστά παρέμβαση σε εκκρεμή δίκη που προσβάλλει την αρχή της διάκρισης των εξουσιών (άρθρο 26 Συντ.), δηλαδή θεμελιώδες στοιχείο της αρχής του κράτους δικαίου».

Αφού κάνει μια σύντομη αναφορά στην ιστορία του ΤΑΥΦΕ, στο έγγραφο επισημαίνεται ότι «η εκ του νόμου μετατροπή του ΤΑΥΦΕ σε ΝΠΙΔ δεν μετέβαλε τον κοινωνικοασφαλιστικό του χαρακτήρα και σκοπό. Το ΤΑΥΦΕ λόγω του σκοπού του και της λειτουργίας που επιτελεί δεν εμπίπτει ούτε στην Οδηγία της ΕΕ ούτε στο εθνικό νομοθετικό  πλαίσιο που αφορά στα Ταμεία προαιρετικής ασφάλισης.  Ο ν. 5078 και σε συνέχεια αυτού η σημερινή τροπολογία δεν θεμελιώνονται σε λόγους δημοσίου συμφέροντος που επιβάλλουν την αυτοτελή φορολόγηση των παροχών ενός Ταμείου Πρόνοιας, που επιτελεί την ίδια ακριβώς λειτουργία με τα Ταμεία Πρόνοιας που λειτουργούν ως ΝΠΔΔ, καθώς με τις εφάπαξ παροχές του ΕΔΟΕΑΠ, που λειτουργεί ως ΝΠΙΔ».

«Το Ταμείο μας», υπογραμμίζεται στο έγγραφο του ΤΑΥΦΕ, «οργανώθηκε από το νομοθέτη ως ΝΠΙΔ, προερχόμενο από μετατροπή ΝΠΔΔ, κατά την  περίοδο των Μνημονίων, γιατί δημοσιολογιστικά  απάλλασσε τη χώρα από μισό δις ευρώ δημόσιο χρέος.  Η μετατροπή αυτή συνοδεύτηκε από μεταφορά της περιουσίας του ΝΠΔΔ στο ΝΠΙΔ, καθώς και τη μεταφορά των 500 εκατ. ευρώ ελλείμματος και υπό την αδιαμφισβήτητη πολιτικά, διοικητικά και κοινωνικά προϋπόθεση ότι το ΝΠΙΔ εξακολουθεί να αποτελεί Φορέα Υποχρεωτικής Κοινωνικής Ασφάλισης, δηλαδή η υπαγωγή στην ασφάλισή του χαρακτηρίζεται ως υποχρεωτική για τους ασφαλισμένους του, όπως συμβαίνει με όλα τα Ταμεία Πρόνοιας του Δημοσίου, εκεί που θα ανήκε  σήμερα και το ΤΑΥΦΕ αν ο νομοθέτης δεν επέλεγε τη μορφή του ΝΠΙΔ για μια οντότητα που παρέχει  υπηρεσίες φορέα υποχρεωτικής κοινωνικής ασφάλισης.

Η φορολόγηση σε συνέχεια της άρσης της υποχρεωτικότητας, η αντισυνταγματικότητα της οποίας είναι προφανής και αναμένεται να διαγνωστεί δικαστικά, καταστρέφει έναν φορέα δημοσίου συμφέροντος και ενδιαφέροντος, δηλαδή φορολογεί και εξ αποτελέσματος καταργεί το εναπομείναν εφάπαξ όλων των εργαζομένων στον κλάδο του Φαρμάκου και διαλύει το Ταμείο τους.

Το Ταμείο μας είναι φορέας απολύτως ομόλογος με τα Ταμεία Πρόνοιας του Δημοσίου που είναι ενταγμένα στον e-ΕΦΚΑ, τα οποία συνιστούν Φορείς Δημόσιας Υποχρεωτικής Κοινωνικής Ασφάλισης και υπάγεται στην προστασία του Συντάγματος όπως όλοι οι κοινωνικοασφαλιστικοί φορείς του Δημοσίου», καταλήγει το έγγραφο-επιστολή του ΤΑΥΦΕ, που καλεί τα κόμματα της Βουλής και όλους τους βουλευτές «να μην συμπεριλάβουν το ΤΑΥΦΕ στη διάταξη αυτή, που αφορά στην φορολόγηση των ΤΕΑ και ΙΕΣΠ και όχι των φορέων υποχρεωτικής ασφάλισης, όπως το ΤΑΥΦΕ».

Σχετικές Ανακοινώσεις

Πρόσφατες Ανακοινώσεις