Σοβαρά προβλήματα λειτουργίας του νέου μοντέλου των ΚΕΠΑ, που έχουν ως αποτέλεσμα την πρόσθετη ταλαιπωρία των αναπήρων, καταγγέλλει ο ΣΥΡΙΖΑ. Την ίδια στιγμή, η διοίκηση του ΕΦΚΑ γνωστοποίησε ότι υποβλήθηκαν 12.725 αιτήσεις σε λιγότερο από 10 ημέρες λειτουργίας, στη νέα πλατφόρμα των ψηφιακών ΚΕΠΑ και την Εθνική Πύλη Αναπηρίας.
Σύμφωνα με την Θεανώ Φωτίου, Τομέαρχη Κοινωνικής Αλληλεγγύης του ΣΥΡΙΖΑ, η κατάσταση είναι άκρως προβληματική. Συγκεκριμένα, γίνεται λόγος για αντιστροφή του συστήματος του ηλεκτρονικού φακέλου με την πιστοποίηση των ΚΕΠΑ να προηγείται της αίτησης για παροχές στον φορέα μόνο προβλήματα έχει δημιουργήσει. Ειδικότερα, διαπιστώθηκε ότι «τo ηλεκτρονικό σύστημα της ψηφιακής πύλης αναπηρίας δυσλειτουργεί, συχνά «πέφτει» και δεν συνδέεται σωστά με το σύστημα της ΗΔΙΚΑ στον ΟΠΕΚΑ. Οι υπάλληλοι στα Κέντρα Κοινότητας και τα ΚΕΠ οι οποίοι υποβάλλουν τις αιτήσεις για λογαριασμό των αναπήρων, δεν έχουν ενημέρωση. Έτσι, είναι συνήθως αδύνατη η οριστικοποίηση της αίτησης.
Η κ. Φωτίου υποστηρίζει ότι «οι γιατροί της επικράτειας πλην των τριών πόλεων που εφαρμοζόταν ο ηλεκτρονικός φάκελος αναπήρου (Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα), δεν έχουν καμία ενημέρωση για τη συμπλήρωση των ηλεκτρονικών εισηγητικών φακέλων. Aκόμη όμως κι αυτοί που χειρίζονταν με άνεση το σύστημα του ΟΠΕΚΑ δεν βλέπουν να τους εμφανίζεται από το gov.gr. ο φάκελος του ασθενούς με τις προσωπικές πληροφορίες ώστε να συμπληρώσουν εκεί τις διαγνώσεις τους. Έτσι όμως υπάρχει κίνδυνος να παρέλθει η νόμιμη προθεσμία μεταξύ αίτησης και υποβολής εισηγητικών φακέλων, να πρέπει να υποβληθεί νέα αίτηση και να χάνονται τα επιδόματα για όλο το διάστημα από την πρώτη αίτηση».
Από την πλευρά της η διοίκηση του ΕΦΚΑ, δεν κρύβει ότι έχουν παρουσιαστεί προβλήματα, όμως τονίζει ότι «όσα εντοπίζονται, αντιμετωπίζονται άμεσα. Επιπλέον, έχουν παρασχεθεί εγκαίρως αναλυτικές οδηγίες στους υπαλλήλους που διαχειρίζονται την νέα πλατφόρμα για την αποφυγή λαθών και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.»
Για οποιαδήποτε πληροφορία ή διευκρίνιση που αφορά στα Ψηφιακά ΚΕΠΑ οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται στην γραμμή εξυπηρέτησης 1555 ή να υποβάλλουν ηλεκτρονικό ερώτημα μέσα από την ιστοσελίδα 1555.gov.gr. Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν να κάνουν χρήση της νέας υπηρεσίας πιστοποίησης αναπηρίας μέσω του Gov.gr και της ιστοσελίδας της Εθνικής Πύλης Αναπηρίας https://ekepa.epan.gov.gr/