«Εποχικά» κινούνται οι πωλήσεις των ιδιωτικών φαρμακείων. Τα καλλυντικά είναι στο… φόρτε τους την καλοκαιρινή περίοδο, ενώ, η διάθεση φαρμάκων κινείται περίπου στα ίδια επίπεδα με μικρές αυξομειώσεις. Αντίθετα, μάσκες και συσκευές αυτοδιάγνωσης, όπως πχ self test κορωνοϊού καθώς και αντιβηχικά σιρόπια κινούνται πτωτικά, όπως είναι αναμενόμενο καθώς οι αναπνευστικές λοιμώξεις είναι σε αποδρομή αυτή την περίοδο.
Σύμφωνα με στοιχεία της IQVIA – συλλέγονται από περισσότερα από 2.000 φαρμακεία σε όλη την Ελλάδα – που αποτυπώνουν την αγοραστική συμπεριφορά των ασθενών και καταναλωτών, από τα φαρμακεία λιανικής την περίοδο από 12/06/23 έως 09/07/23, οι πωλήσεις φαρμάκων παρουσίασαν πολύ μικρή αύξηση κατά 1,7%.
Μείωση κατά 8,2% παρουσίασαν τα προϊόντα που εμπίπτουν στην κατηγορία ΜΗΣΥΦΑ (Μη Συνταγογραφούμενα Φάρμακα), ενώ πτωτική πορεία καταγράφηκε και στις πωλήσεις προϊόντων διατροφής και προϊόντων φροντίδας ασθενών (-10,8% και -39% αντίστοιχα).
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά σε συγκεκριμένες υποκατηγορίες προϊόντων που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη μεταβολή, ισχύουν τα εξής:
-Στα φάρμακα, η κατηγορία των καρδιολογικών φαρμάκων, παρουσίασε αύξηση κατά 4,8%.
-Στα προϊόντα OTC (Μη Συνταγογογραφούμενα Φάρμακα), τα αντιβηχικά, παρουσιάζουν μείωση κατά 11,1%. Η μείωση αυτή έχει λογική, καθώς το καλοκαίρι περιορίζονται οι λοιμώξεις του αναπνευστικού.
-Στα καλλυντικά, τα προϊόντα ομορφιάς παρουσιάζεται αύξηση κατά 23,6%.
-Στα προϊόντα διατροφής, οι παιδικές τροφές, μειώνονται κατά 11,7%.
-Στα προϊόντα φροντίδας ασθενών, η κατηγορία των διαγνωστικών συσκευών, η οποία περιλαμβάνει τα τεστ πρωτεϊνών αλλά και τις χειρουργικές μάσκες, μειώνεται κατά 63,5%.